skip to Main Content

De klant vraagt [Actie]

Deze actie loopt van 1 oktober 2018 tot 1 mei 2019

Op elke werkvloer wordt geluncht. Omdat vlees-, vis-, zuivel- en ei-bevattende producten de huidige norm zijn, bestaat het aanbod van veruit de meeste cateraars voor het merendeel uit producten van dierlijke oorsprong. Het wordt steeds duidelijker dat deze massaconsumptie van producten uit de vee-industrie niet duurzaam is en kent iedereen de beelden van zieke dieren in krappe kooien. Hier kunnen we dus iets betekenen!

Wet van vraag en aanbod

De wet van vraag en aanbod is simpel: Is er meer vraag, dan komt er meer aanbod… Daarom start snakeshusband de actie De klant vraagt.

Wat willen we bereiken?

  • Cateringfaciliteiten binnen organisaties milieu- en diervriendelijk inrichten.

Hoe kan jij meedoen?

  • Door binnen jouw organisatie het gesprek aan te gaan over de impact van het cateringbeleid op milieu- en dierenwelzijn en te vragen om meer maatschappelijk verantwoorde keuzemogelijkheden. Er zijn verschillende richtlijnen beschikbaar die jou kunnen helpen het gesprek aan te gaan. Ter inspiratie:
    • Stappenplan van Jan Stoop
    • Kantinescan van het Voedingscentrum

      De kantinescan is momenteel vooral ingericht op gezonde voeding, maar er staan veel handige tips in over het promoten van wenselijke keuzes ten opzichte van onwenselijke keuzes (nudging) en zal de komende jaren ook worden aangevuld met een duurzaamheidsaspect.

Hoe houden we contact?

We hebben een Facebookgroep opgericht waarop je vragen kunt stellen, je bevindingen kunt delen en elkaar kunt inspireren. Wij zijn erg benieuwd met wie jij het gesprek aangaat, hoe het proces verloopt en wat de uitkomst is. Wanneer de actie is afgelopen, op 1 mei 2019, halen we het net op en maken we een reportage van jullie bijdragen.

Meedoen? Klik op onderstaande afbeelding en meld je aan voor de Facebookgroep.

 

 

Heb je naar aanleiding van deze actie nog vragen? Je kunt ons bereiken via onderstaand contactformulier.

Contactformulier

Top Back To Top